15 wrzesień 2020r
§ 1
Standard organizacyjny TELEPORADY udzielanej przez lekarza w ramach POZ:
- Świadczeniobiorcy SPZOZ Mirzec mają możliwość uzyskania informacji o warunkach udzielania teleporad w miejscu wykonywania świadczeń oraz na stronie internetowej.
a) teleporady są udzielane przy użyciu sieci telefonicznej,
b) termin teleporady ustalany jest telefonicznie z rejestracją pod numerami telefonów: 41 252 71 95, 41 271 30 88, 577 606 224.
c) w czasie rejestracji pacjent otrzymuje informację o terminie teleporady oraz godzinach jej realizacji. Lekarz POZ kontaktuje się z pacjentem dzwoniąc na numer telefonu wskazany w czasie rejestracji,
d) teleporada zostaje anulowana w przypadku, gdy lekarz POZ podejmuje co najmniej trzykrotną próbę kontaktu z pacjentem w odstępie nie krótszym niż 5 minut – co odnotowuje się w dokumentacji medycznej,
e) w przypadku, gdy niezbędne z uwagi na stan zdrowia pacjenta świadczenie zdrowotne nie jest możliwe do zrealizowania w formie teleporady lekarz POZ informuje pacjenta o możliwości skorzystania z wizyty osobistej w bezpośrednim kontakcie z lekarzem, - Teleporada jest poprzedzona potwierdzeniem przez osobę jej udzielającą tożsamości pacjenta.
- Teleporadę przeprowadza się w warunkach gwarantujących poufność.
- Teleporada udzielana jest na podstawie badania podmiotowego oraz po analizie dostępnej dokumentacji medycznej pacjenta.
- Lekarz POZ ustala czy teleporada jest wystarczająca dla danego problemu zdrowotnego lub jeżeli zachodzi taka potrzeba informuje pacjenta o konieczności udzielenia świadczenia zdrowotnego w bezpośrednim kontakcie z pacjentem.
§ 2
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.